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%0 Conference Proceedings
%4 sid.inpe.br/sibgrapi/2012/10.23.01.18
%2 sid.inpe.br/sibgrapi/2012/10.23.01.18.16
%@isbn 978-85-7669-270-6
%T KIKO – Sistema de Animação para Representação de Movimento Humano
%D 1992
%A Amorim, Marcus Guilherme de,
%A Píccolo, Homero Luiz,
%@affiliation Laboratório de Computação Gráfica do Departamento de Ciência da Computação da Universidade de Brasília (UNB)
%@affiliation Laboratório de Computação Gráfica do Departamento de Ciência da Computação da Universidade de Brasília (UNB)
%E Câmara, Gilberto,
%E Gomes, Jonas de Miranda,
%B Simpósio Brasileiro de Computação Gráfica e Processamento de Imagens, 5 (SIBGRAPI)
%C Águas de Lindóia, SP, Brazil
%8 10-12 Nov. 1992
%I Sociedade Brasileira de Computação
%J Porto Alegre
%V 1
%P 243-250
%S Anais
%K KIKO, representação do movimento humano, sistemas de animação, tecnologia de software.
%X This article describes a general procedural system that defines the movement of an articulated structure similar to the human body. The system interfaces with the user through an animation script written in a programming language. The goal of the system is to serve as a basis for the representation and simulation of specific movements. The body model and the system architecture are presented. Also a movement generation experiment and its results are shown.
%9 Tecnologia de Software
%@language pt
%3 28 KIKO Sistema de animacao para representacao de movimento humano.pdf


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